Figyelem! Közérdekű Közlemény!
A blogunkat új felületre helyeztük és új nevet adtunk neki. 2021. októberétől az alábbi linken olvashatóak a bejegyzéseink: www.aborondomesen.com
A travelbug.blog.hu oldalon nem jelennek meg az új írásaink, viszont a régi posztok természetesen továbbra is elérhetőek lesznek itt.
Gabi és Miklós
Az egész az austini reptéren indult - épp Las Vegas-ba mentünk, a csomagokat már feladtuk, de volt még időnk, beszélgettünk és felvetődött, vajon mennyire régi a Southwest légitársaság, amivel utazni készülünk. A Google mindig jó barát, nagyon hamar megtaláltam a következő képet:
Képet pedig kép követett és pár perc múlva már nem is volt fontos a légitársaság kora (egyébként 1967-ben alapították, a mostani nevét pedig 1971-ben vette fel). Baráti körben elég sokszor panaszkodtam már arra, hogy némely gépen elég lehangolóan néznek ki a stewardess-ek: koruk szerint akár a repülési múzeumból is jöhetnének és a sötétkék vagy szürke ruhájuk sem dobja fel igazán a repülés hangulatát.
Nem volt ez mindig így! A '70-es években, amikor a repülés még aranykorát élte, ez is más volt - a légi utaskísérők szépek, jól öltözöttek, figyelmesek és igen, szexik voltak. Akkoriban az utazás kiváltság volt és a hölgyek ezt a megjelenésükkel is azzá tették. Legalábbis az alábbi képek alapján kevesen gondolnák az ellenkezőjét...
Ha már aranykor, mit kaptak még az utasok a már-már modellnek beillő személyzet mellett? Hogy nézett ki akkor egy repülőgép beltere? A Boeing-gyár a '60-as években állt elő a 747-es terveinek ötletével és a Jumbo Jet 1968-as megjelenésétől egészen 2007-ig, az Airbus 380-as piacra lépéséig a legnagyobb utasszállító gép volt.
A 747-es prototípusának turista osztálya. A végleges modell nem pontosan így nézett ki, de a székek elrendezése és a fej feletti tér megegyezett!
Hölgyeim és uraim! Londonból New York-ba tartó járatunk nemsokára felszáll. Hamarosan újratöltjük ÜVEGpoharaikat, gyújtsanak rá egy CIGARETTÁRA és helyezzék magukat kényelembe!
Egy kicsit máshogy fest a belső, ha a középső sorok fölé nem szerelnek a csomagtartókat.
Az első osztályt is máshogy képzelték el, mint napjainkban...
Stílus, elegancia, kötögetés :)
Tárgyaló a business class-on?
Nem biztos, hogy minden mai szabványnak megfelelt volna a terv, de biztos, hogy királynak érezhette magát, aki itt helyet kaphatott...
Az előbbi képek tervek voltak, a következők viszont valós belterek a Pan Am, TWA, American, United, National, Continental, Iberia, JAL, és SAS járatairól:
A '70-es években, amikor ezek a képek készültek (különböző okok miatt) sem nekem, sem a feleségemnek nem volt módja repülni és képeket készíteni, így a posztban látható anyag a következő oldalakról származik:
Szombaton indulok vissza Austinba - az előző poszt sikerén felbuzdulva ismét megpróbálom az utat facebook-on élőben (fényképekkel) közvetíteni! Érdemes lesz követni! :)