travelBug

A repülés aranykora

2016. április 07. - solkim001

Figyelem! Közérdekű Közlemény!

A blogunkat új felületre helyeztük és új nevet adtunk neki. 2021. októberétől az alábbi linken olvashatóak a bejegyzéseink: www.aborondomesen.com

A travelbug.blog.hu oldalon nem jelennek meg az új írásaink, viszont a régi posztok természetesen továbbra is elérhetőek lesznek itt.

Gabi és Miklós

Az egész az austini reptéren indult - épp Las Vegas-ba mentünk, a csomagokat már feladtuk, de volt még időnk, beszélgettünk és felvetődött, vajon mennyire régi a Southwest légitársaság, amivel utazni készülünk. A Google mindig jó barát, nagyon hamar megtaláltam a következő képet: 

2 woman

Képet pedig kép követett és pár perc múlva már nem is volt fontos a légitársaság kora (egyébként 1967-ben alapították, a mostani nevét pedig 1971-ben vette fel). Baráti körben elég sokszor panaszkodtam már arra, hogy némely gépen elég lehangolóan néznek ki a stewardess-ek: koruk szerint akár a repülési múzeumból is jöhetnének és a sötétkék vagy szürke ruhájuk sem dobja fel igazán a repülés hangulatát.

Nem volt ez mindig így! A '70-es években, amikor a repülés még aranykorát élte, ez is más volt - a légi utaskísérők szépek, jól öltözöttek, figyelmesek és igen, szexik voltak. Akkoriban az utazás kiváltság volt és a hölgyek ezt a megjelenésükkel is azzá tették. Legalábbis az alábbi képek alapján kevesen gondolnák az ellenkezőjét...
 4 woman

6 woman 

8 woman

10 woman

13 woman

19 woman

14 woman

20 woman

21 woman

Ha már aranykor, mit kaptak még az utasok a már-már modellnek beillő személyzet mellett? Hogy nézett ki akkor egy repülőgép beltere? A Boeing-gyár a '60-as években állt elő a 747-es terveinek ötletével és a Jumbo Jet 1968-as megjelenésétől egészen 2007-ig, az Airbus 380-as piacra lépéséig a legnagyobb utasszállító gép volt.

22 boeing 747

A 747-es prototípusának turista osztálya. A végleges modell nem pontosan így nézett ki, de a székek elrendezése és a fej feletti tér megegyezett!
 24 boeing 747

Hölgyeim és uraim! Londonból New York-ba tartó járatunk nemsokára felszáll. Hamarosan újratöltjük ÜVEGpoharaikat, gyújtsanak rá egy CIGARETTÁRA és helyezzék magukat kényelembe!

23 boeing 747

Egy kicsit máshogy fest a belső, ha a középső sorok fölé nem szerelnek a csomagtartókat. 

26 boeing 747

Az első osztályt is máshogy képzelték el, mint napjainkban...

25 boeing 747

Stílus, elegancia, kötögetés :)

1 boeing 747

Tárgyaló a business class-on?

17 boeing 747

Nem biztos, hogy minden mai szabványnak megfelelt volna a terv, de biztos, hogy királynak érezhette magát, aki itt helyet kaphatott...

Az előbbi képek tervek voltak, a következők viszont valós belterek a Pan Am, TWA, American, United, National, Continental, Iberia, JAL, és SAS járatairól:

3 boeing 747

6 boeing 747

8 boeing 747

10 boeing 747

11 boeing 747

18 boeing 747

19 boeing 747

20 boeing 747

21 boeing 747

A '70-es években, amikor ezek a képek készültek (különböző okok miatt) sem nekem, sem a feleségemnek nem volt módja repülni és képeket készíteni, így a posztban látható anyag a következő oldalakról származik:

gizmodo.com

foundily.com

travelstart.co.za

darkroastedblend.com

 

Szombaton indulok vissza Austinba - az előző poszt sikerén felbuzdulva ismét megpróbálom az utat facebook-on élőben (fényképekkel) közvetíteni! Érdemes lesz követni! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://travelbug.blog.hu/api/trackback/id/tr208532166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efi 2016.04.08. 19:26:13

Szuper lehetett 10 órát cigifüstben utazni. És még az ablakot sem lehetett lehúzni.

Sia 2016.04.08. 20:09:49

"koruk szerint akár a repülési múzeumból is jöhetnének és a sötétkék vagy szürke ruhájuk sem dobja fel igazán a repülés hangulatát" Most nem azért, de én mint nő nem szeretnék picsányi szoknyácskában meg kidobott mellel vonagló gogotáncosokat stewienak. Mindig a férfiak igényeit kell szem előtt tartani? Egyébként meg a stewie feladata nem az, hogy kiszolgálja a férfiak esztétikai igényeit, nagy melle legyen és jó combja. Jó hogy nem már a vonaton is el nem kezditek a panaszkodást, hogy a kalauz miért nem bikinis pornószínésznő. Eszem megáll...

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.04.08. 21:29:20

@efi: Orulok, hogy ez a szabaly mar nincs hatalyban es nem lehet fustolni a gepen!

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.04.08. 21:30:26

@Shin99: Szerintem ORIASI kulonbseg van egy mai stewardess, egy csinosan (nem kihivoan es felmeztelenul) oltozott, ragyogo no es egy bikinis pornoszineszno kozott. En kiegyezek a kozeputtal, ha kaphatok szineket a '70-es evekbol!

Rébusz 2016.04.09. 13:57:14

Szerintem egy kép kivételével valamennyi képen modellek vannak, vagy legfeljebb kiválogatták a legattraktívabb utaskísérőket, reptéri személyzetet a fotózáshoz. A légitársaságok egyébként ma is modellekkel reklámoztatják magukat. A realitás a legtöbbször másként néz ki.

nemszólokmégegyszer 2016.04.09. 14:01:38

Imádom, hogy minden stewardess önálló nő volt, nem dekára mért futószalag barbibaba.

StanLee · https://newsroll.net 2016.04.10. 12:11:34

En annak az egynek orulok, hogy nem lehet cigizni a repulon. Amugy az tenyleg igaz, hogy az elmult 10 evben elegge alabbhagyott a legiutaskiserok "szemrevalosaga", de szerintem lehet normalis ruhaban is szepnek lenni. Nem kell az elso kepen levo ruhazat, most peldakent hozhatnam a Singapore Airlines ruhait es utaskiseroit, alig mutat valamit a ruhajuk, megis szepek tudnak lenni benne.

En kiegyeznek abban is, hogy nincs legiutaskisero, de a 70-es evek ulesmeretei lennenek inkabb hasznalva.

A 70-es evek dizajnja meg egyszeruen felulmulhatatlan, nekem nagyon tetszik.

Haloperidol 2016.04.10. 15:00:34

@rébusz
nem igazán így volt. akkoriban stewardessnek lenni egy eléggé exkluzív munka volt a nők számára, egyrészt nagyon jól megfizették, másrészt pedig nagyon jó ismerettségeket lehetett kötni, ami nem volt utolsó dolog a férjhezmenési esélyek szempontjából (tudom, hogy ez ma kissé antifeministának tűnik, de valóban ez minősült akkoriban irígyelt poziciónak).
A légitársaságok elsősorban az igazán jó módú utasokra számítottak, így a stewardessek is nagyon meg voltak válogatva - kb úgy, mint manapság egy luxusétterem pincér(nő)i, akiktől a csinosság és igényesség mellett a jó modort és a nyelvtudást is elvárták - ami amerikában alapból nagyon nagy szó, mivel kevesen beszélnek idegen nyelveken.
süti beállítások módosítása