travelBug

V8 Supercars

2013. június 08. - solkim001

Figyelem! Közérdekű Közlemény!

A blogunkat új felületre helyeztük és új nevet adtunk neki. 2021. októberétől az alábbi linken olvashatóak a bejegyzéseink: www.aborondomesen.com

A travelbug.blog.hu oldalon nem jelennek meg az új írásaink, viszont a régi posztok természetesen továbbra is elérhetőek lesznek itt.

Gabi és Miklós

Amerika, főleg Texas nekem mindig is a nagy motorokat jelentette. "Vényolc", "véhat", "sorhatos"... Úgy gondoltam itt mindenki ilyennel jár, kisebb motort egyáltalán nem ismernek. Ezzel az álomképpel a fejemben értem földet 5 évvel ezelőtt, és a kijózanodás rögtön jött. Bérautónak egy Mazda 3-at kaptam, szerény, 2.3-as, 4 hengeres motorral.

Akkorra már eléggé felment a benzin ára (1 dollár helyett 3 dollárba került egy gallon (3.74 liter) benzin). 6 éve még egy V6-os motor takarékosnak számított, ma már a 2.5 literes, 4 hengeres vette át ezt a szerepet. Igen, még mindig messze pazarlóbb, mint Európa, de egyre több a hibrid, minden utcasarkon legalább egy Prius-t lehet látni. És van már aki villanyautóval jár. Amerika a maga módján elkezdett zöldülni. Ez a poszt mégsem erről fog szólni, de a bevezető jól leírja a viszonyomat a motorsporttal - fogalmam sem volt róla mi is az a V8 Supercars Race.

A wikipédia a következőt írja róla:

"A V8 Supercars egy ausztrál székhellyel rendelkezõ túraautó-bajnokság. A bajnokság nagy népszerûségnek örvend Ausztráliában és Új-Zélandon is, de világszerte is kezd nõni a népszerûsége az egyre nagyobb televíziós lefedettségnek köszönhetõen."

16 éves koromban egy gimnáziumi kirándulás során eljutottam Monaco-ba. Akkor sétálhattam a Forma 1-es pálya (ami egyébként közút) egy szakaszán - ezután három évig mindig néztem a Forma 1-et. A monacoi nagydíjat. Semmi mást. Se előtte, se utána. 

solkim001: DSC 8259

Safety car - ez sem nevezhető lassúnak. Vasárnap párszor bejött a versenypályára, elég "kellemes" tempót tudott diktálni

Ezek után,  hogy kerülök én egyáltalán ide? Magamtól sehogy, viszont ha van egy jó barát, aki rajong a sportért, és van pár felesleges jegye, akkor igen könnyű a nemrég átadott austini pályán találni magam. Így kaptam -kaptunk meghívást - születésnapi ajándékként - az Ausztrál Túraautó-bajnokság austini versenyére.

Bónuszként, péntek délután elmehettem egy sétára a boxutcában - testközelből láthattam az autókat, csapatokat, autogramot kérhettem a világbajnoktól, kenguru burgert ehettem. Felejthetetlen délután volt!

solkim001: Kerekcsere

Kerékcsere bemutató - nekem valahogy soha nem sikerült ennyi idő alatt a téli -> nyári, nyári -> téli átállás akár én csináltam, akár szakember

solkim001: DSC 8314

Hátramenet

solkim001: DSC 8335

Az autó alját érdemes figyelni - a saját emelőin áll. Ezt a kerékcsere bemutatón láttuk igazán: az autó begurult, megállt és az aljából kijött a 4 emelő

solkim001: DSC 8376

Beletelt pár percbe, amíg leesett, miért áll sorba ennyi ember - autogramra vártak

solkim001: Craig Lowndes

Craig Lowndes, aki jelenleg háromszoros V8 Supercar világbajnok

solkim001: Jamie Whincup

Jamie Whincup, négyszeres V8 Supercars világbajnok

solkim001: Kenguruburgert?

Kenguru burgert valaki? Azt hittem vicc, de tényleg az volt. Gyanúsan hal íze volt a húspogácsának, ezért megkérdeztem a kiszolgálót, miből van. Tőle tudom: Ausztrália ugráló szimbólumát ettem a zsömlébe darálva húspogácsára formázva 

solkim001: Jack Daniel's Racing | Nissan Motorsport V8 Supercars

Ugyan nem Forma 1, de a technika hasonló: 2 csavar és pár pattintás kell az elemcseréhez

Sajnos a szombati nap kimaradt - de egy egész vasárnapot aszalódhattunk a finom, texasi napsütésben. 

A verseny mellett rengeteg más szórakozást kínált a rendezvény - pályaautó vezetés szimulátor, rendőrautó-bemutató, Cadillac és Scion stand, F1 rajongók boltja, jó néhány etető (amik csak kicsit jobbak, mint Tricatel úré) és az elmaradhatatlan fényképezkedés a hajrá lányokkal.

solkim001: "God Blessed Texas"

Talán nincs is olyan motorsport rendezvény, amin ne készülne ilyen kép

solkim001: DSC 8813

A nagy meleg ellenére is elég sokan kijöttek

solkim001: DSC 8885

Pirelli TC/TCB Class

solkim001: DSC 8920

Porsche GT3 Cup

A pálya része még egy modern vonalú, 77 méter magas kilátótorony. Ide fejenként 20 dollárért bárki feljuthat 45 percre. Tériszonnyal küzdve is nagy élmény volt! A kilátószint egy részének üveg az alja - így szó szerint a lábunk alatt zajlott az utolsó előtti futam.

solkim001: DSC 8648

Kilátótorony. Zsiráf? Páva? Kakas?

solkim001: DSC 8952

Alattunk a pálya - 77 méter magasból, 1 üveglapon állva. Elég erős volt - volt aki ugrált is rajta

solkim001: DSC 9048

Austini Forma 1-es pálya madártávlatból

solkim001: DSC 9058

Lelkes rajongó?

solkim001: DSC 9066

Az első Supercars-futam a magasból

solkim001: DSC 9228

V8 Supercars - a nap és a hétvége utolsó futama

solkim001: v8 cars1

Kipörgetve

solkim001: v8 cars

Örömtánc a győztestől

A napot megkoronázva a futam után a pályán sétálhattunk - az igazi rajongók a célegyenesben az aszfaltot fotózták (amit egyébként minden egyes Forma 1-es futamra feltörnek és újraburkolnak!!!!!!), leszakadt gumidarabokat gyűjtöttek, mi pedig próbáltuk elmenteni az érzéseket a már koránt sem patika állapotú autók mellett. 

solkim001: DSC 9381

Itt már közel sem patika állapotban - 400 km versenyzés után

solkim001: DSC 9392

 

A hétvége során készült képek:

A bejegyzés trackback címe:

https://travelbug.blog.hu/api/trackback/id/tr395346407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása