Figyelem! Közérdekű Közlemény!
A blogunkat új felületre helyeztük és új nevet adtunk neki. 2021. októberétől az alábbi linken olvashatóak a bejegyzéseink: www.aborondomesen.com
A travelbug.blog.hu oldalon nem jelennek meg az új írásaink, viszont a régi posztok természetesen továbbra is elérhetőek lesznek itt.
Gabi és Miklós
Amerika, főleg Texas nekem mindig is a nagy motorokat jelentette. "Vényolc", "véhat", "sorhatos"... Úgy gondoltam itt mindenki ilyennel jár, kisebb motort egyáltalán nem ismernek. Ezzel az álomképpel a fejemben értem földet 5 évvel ezelőtt, és a kijózanodás rögtön jött. Bérautónak egy Mazda 3-at kaptam, szerény, 2.3-as, 4 hengeres motorral.
Akkorra már eléggé felment a benzin ára (1 dollár helyett 3 dollárba került egy gallon (3.74 liter) benzin). 6 éve még egy V6-os motor takarékosnak számított, ma már a 2.5 literes, 4 hengeres vette át ezt a szerepet. Igen, még mindig messze pazarlóbb, mint Európa, de egyre több a hibrid, minden utcasarkon legalább egy Prius-t lehet látni. És van már aki villanyautóval jár. Amerika a maga módján elkezdett zöldülni. Ez a poszt mégsem erről fog szólni, de a bevezető jól leírja a viszonyomat a motorsporttal - fogalmam sem volt róla mi is az a V8 Supercars Race.
A wikipédia a következőt írja róla:
"A V8 Supercars egy ausztrál székhellyel rendelkezõ túraautó-bajnokság. A bajnokság nagy népszerûségnek örvend Ausztráliában és Új-Zélandon is, de világszerte is kezd nõni a népszerûsége az egyre nagyobb televíziós lefedettségnek köszönhetõen."
16 éves koromban egy gimnáziumi kirándulás során eljutottam Monaco-ba. Akkor sétálhattam a Forma 1-es pálya (ami egyébként közút) egy szakaszán - ezután három évig mindig néztem a Forma 1-et. A monacoi nagydíjat. Semmi mást. Se előtte, se utána.
Safety car - ez sem nevezhető lassúnak. Vasárnap párszor bejött a versenypályára, elég "kellemes" tempót tudott diktálni
Ezek után, hogy kerülök én egyáltalán ide? Magamtól sehogy, viszont ha van egy jó barát, aki rajong a sportért, és van pár felesleges jegye, akkor igen könnyű a nemrég átadott austini pályán találni magam. Így kaptam -kaptunk meghívást - születésnapi ajándékként - az Ausztrál Túraautó-bajnokság austini versenyére.
Bónuszként, péntek délután elmehettem egy sétára a boxutcában - testközelből láthattam az autókat, csapatokat, autogramot kérhettem a világbajnoktól, kenguru burgert ehettem. Felejthetetlen délután volt!
Kerékcsere bemutató - nekem valahogy soha nem sikerült ennyi idő alatt a téli -> nyári, nyári -> téli átállás akár én csináltam, akár szakember
Hátramenet
Az autó alját érdemes figyelni - a saját emelőin áll. Ezt a kerékcsere bemutatón láttuk igazán: az autó begurult, megállt és az aljából kijött a 4 emelő
Beletelt pár percbe, amíg leesett, miért áll sorba ennyi ember - autogramra vártak
Craig Lowndes, aki jelenleg háromszoros V8 Supercar világbajnok
Jamie Whincup, négyszeres V8 Supercars világbajnok
Kenguru burgert valaki? Azt hittem vicc, de tényleg az volt. Gyanúsan hal íze volt a húspogácsának, ezért megkérdeztem a kiszolgálót, miből van. Tőle tudom: Ausztrália ugráló szimbólumát ettem a zsömlébe darálva húspogácsára formázva
Ugyan nem Forma 1, de a technika hasonló: 2 csavar és pár pattintás kell az elemcseréhez
Sajnos a szombati nap kimaradt - de egy egész vasárnapot aszalódhattunk a finom, texasi napsütésben.
A verseny mellett rengeteg más szórakozást kínált a rendezvény - pályaautó vezetés szimulátor, rendőrautó-bemutató, Cadillac és Scion stand, F1 rajongók boltja, jó néhány etető (amik csak kicsit jobbak, mint Tricatel úré) és az elmaradhatatlan fényképezkedés a hajrá lányokkal.
Talán nincs is olyan motorsport rendezvény, amin ne készülne ilyen kép
A nagy meleg ellenére is elég sokan kijöttek
Pirelli TC/TCB Class
Porsche GT3 Cup
A pálya része még egy modern vonalú, 77 méter magas kilátótorony. Ide fejenként 20 dollárért bárki feljuthat 45 percre. Tériszonnyal küzdve is nagy élmény volt! A kilátószint egy részének üveg az alja - így szó szerint a lábunk alatt zajlott az utolsó előtti futam.
Kilátótorony. Zsiráf? Páva? Kakas?
Alattunk a pálya - 77 méter magasból, 1 üveglapon állva. Elég erős volt - volt aki ugrált is rajta
Austini Forma 1-es pálya madártávlatból
Lelkes rajongó?
Az első Supercars-futam a magasból
V8 Supercars - a nap és a hétvége utolsó futama
Kipörgetve
Örömtánc a győztestől
A napot megkoronázva a futam után a pályán sétálhattunk - az igazi rajongók a célegyenesben az aszfaltot fotózták (amit egyébként minden egyes Forma 1-es futamra feltörnek és újraburkolnak!!!!!!), leszakadt gumidarabokat gyűjtöttek, mi pedig próbáltuk elmenteni az érzéseket a már koránt sem patika állapotú autók mellett.
Itt már közel sem patika állapotban - 400 km versenyzés után
A hétvége során készült képek: