travelBug

"...akkor úgy éreztem, kitolom a garázsból, hozok egy kanna benzint és felgyújtom..."

2019. március 13. - solkim001

Figyelem! Közérdekű Közlemény!

A blogunkat új felületre helyeztük és új nevet adtunk neki. 2021. októberétől az alábbi linken olvashatóak a bejegyzéseink: www.aborondomesen.com

A travelbug.blog.hu oldalon nem jelennek meg az új írásaink, viszont a régi posztok természetesen továbbra is elérhetőek lesznek itt.

Gabi és Miklós

Lassan tavaszodik. Az igazság az, hogy ez a posztot még múlt évben, október 14-én kezdtem el írni. Épp akkor esett le az első hó, hazajöttünk a városból és egy pohár Moonshine mellett ülve, az ablakon át bámulva a fehérbe borult zöld gyepet eszembe jutott, ideje lenne már írni az öreg hölgyről... elég sok minden történt vele az utóbbi időben!

Valahol a "blend door actuator" és az ablaklehúzó környékén hagyam abba az egyéves összefoglalót. Akkor még a belvárosban, a "gyárban" laktunk. A téli hideg beköszöntével garázsba kerültek az autók. Mélygarázsba, ahol a társasház szabályai szerint nem lehetett szerelni, bár nagyon nem is kívántam. Ha valamit nem tudok összerakni, vagy újra működésre bírni a mínusz második szintről a 2 tonnás romomat nem biztos, hogy rutin munka lett volna kikanalazni. Így minden hibát csak halogattam - nem szerettük a helyet, és tudtuk, hogy tavasszal költözünk.

Christine kegyes volt hozzám, ezidő alatt (és azóta is) semmi komoly hibát nem produkált. Két, idegesítő apróság volt ugyan... illetve három, és az utolsó nem is annyira apróság, de ne rohanjunk ennyire előre!

Az egyik valamikor március végén volt. Már elegem volt az arcüreg-gyulladás - influenza - arcüreg-gyulladás történetből, otthonülésből. Gabi dolgozott, szép idő volt, úgy gondoltam jót fog tenni egy kis levegő, fotózás. Ahogy kihajtottam a garázsból, jobbra indexelve az irányjelző kétszeres sebességgel kattogott. Nem nagy ügy, gondoltam, biztos kiégett egy izzó. Félrehúzódtam, kicsaptam az indexet, és körbenéztem az autót, de minden lámpa villogott, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Sokkal többet ezután nem foglalkoztam vele, Nebraskában nincs műszaki vizsga, nem én leszek az első, aki így jár az autójával. Igazság szerint viszont zavart a dolog, és a fotózásból hazaérve megkérdeztem google barátomat. A Crown Victoria fórumon találtam meg a megoldást. Mi volt az? Itt egy kép segítségül:

20180409 205923(0)

Ebben az autóban, ha indexelek két izzó villog egyszerre a hátsó lámpában... tudom, tapasztalatlan vagyok, de ilyet még korábban soha nem láttam.

20180409 205413

A csereizzó beszerelésekor valami mégsem stimmelt - hiába cseréltem ki a kiégettet újra, nem akart kigyulladni. Ott álltam bambán a 10-es kulccsal a kezemben, amikor eszembe jutott apa egy régi története - anno megállították a rendőrök Nyíregyházán az Országzászló tér környékén. Az indok az izzó volt, a Daciaban nem égett az egyik fényszóró. A beszélgetés valahogy így zajlott:

  • Uram, tudja miért állítottam meg?
  • Nem...
  • Nem ég a bal oldali lámpája.
  • Tudja milyen autó ez?
  • (kicsit zavartan) Persze, Dacia...

Ekkor apa kiszállt, majd teljes nyugalommal elsétált az autó elejéhez és határozottan oldalbaütötte az autót, amire a lámpa kigyulladt. "Mert ez egy ilyen autó!"

A sztorin felbuzdulva Granny is kapott egy határozott ütést az oldalára és... a probléma megoldódott, azóta is jó az indexem.

A másik idegesítő probléma az ablaktörlő volt. Nem nagy dolog a csere, általában évente egyszer cserélem az autóimon, amikor elkezd csíkokat húzni. Csak felhajtom a karokat, régi le, új fel, majd karok vissza - nem egy nagy feladat, bárki meg tudja csinálni. Ezen az autón azonban nem bírtam a karokat felhajtani, akármit is csináltam, beleakadtak a motorháztetőbe. Megint csak google, keresés, majd találtam egy videót arról, hogy valaki a karokat levéve cseréli ki az egészet, valahogy így:

Ez volt a megoldás... gondolatban küldtem pár kedves szót a tervezőknek!

20180407 152923

A harmadik hiba már korábban kezdődött, az előző posztban is írtam róla:

...január elején egy ismeretlen zörgés vetette fel a fejét a műszerfal felől az anyósülés oldaláról. Olyan, mintha egy ajtót mozgatna a szél, mégis valami fémes zörgés. Konzultáció Dr. Google-lal, majd arra jutottam, a "blend door actuator" lesz a hibás (ha valaki tudja a magyar nevét, jöhet kommentben). Amennyire lehet, lebontottam a kesztyűtartót hogy hozzáférjek. Próbáltam megtalálni, mi adhatja a hangot, mi zörög, esetleg mi az, ami nem működik. Semmi, de semmi gyanús, így mindent visszaszereltem. A zaj persze ezután megszűnt...

Akkor még csak valami zajt hallottam és vállrándítással elintéztem a dolgot. Áprilisban nagyon éreztem már, hogy 1-2 napra el kéne távolodni a munkából, így megkérdeztem a főnökömet, nem bánná-e, ha egy-két napra eltűnnék. Nem volt semmi konkrét célunk, leszámítva azt, hogy pár napra kiszakadjunk a napi, megszokott mókuskerékből. Végül Minneapolis lett az első cél: laza városnézés, későn kelés, pár söröző, vezetni, utazni, bámulni a tájat... Az egészet keresztülhúzta az időjárás: a kinézett hétvégére 40 cm havat jósoltak...

image000000

Ezt a képet egy kollégám küldte aki azon a hétvégén Minneapolisban járt. 

Ezért döntöttünk a dél felé indulás mellett. Kansas City jó iránynak tűnt, jártunk már ott korábban és terveztük is, hogy visszamegyünk még. Jégesőt, vihart jósoltak ugyan, de mit nekünk egy kis természeti csapás! Menjünk a Granny-vel, mondtam, annak nemigen árt a jég... Így is lett.

Omahából indulva még bőven elfért a fűtés, azonban ahogy átértünk Missouri-ba egyre jobban melegünk lett, St. Joseph-hez közeledve pedig úgy éreztük, elkelne egy kis hűtés. Kapcsoltam volna a klímát, de nem tudtam olyan alacsonyra állítani, hogy ne fújjon forró levegőt. Ekkor még optimista voltam és előjött az informatikus - ha "újraindítom" majd jó lesz. Vagy ha nem, áll egy kicsit, és biztos észhez tér. St. Joseph-ben úgy is meg akartuk nézni Jesse James egykori otthonát. A parkolóban leállítottam az öreg hölgyet, majd újra beindítottam: semmi, továbbra is dőlt belőle a forró levegő. 

A megállónk ugyan kicsit hosszabb lett, mint ahogy terveztük, de ez sem segített: 2 óra pihenés után is csak a forró levegő dőlt a szellőzőrácsokból. Sok időnk nem volt, a Money Museum Kansas City-ben délután 5-ig van csak nyitva, ezért a lovak közé csaptunk: "holnapra úgyis elér minket a hidegfront" felkiáltással. A hidegfront be is jött, igazából már péntek estére megkaptuk a hideget és egy tornádó riasztást, de St. Joseph-ből Kansas City-be érve már nagyon kikívánkoztunk az enyhén túlfűtött kocsiból.

Screenshot 20180413-144016.png

A rossz idő persze Kansas City-ben sem került el minket

Az út egyébként ezután Granny szempontjából eseménytelen volt, azt leszámítva, hogy néha enyhén olvadó műanyag szaga volt a fűtőrendszernek - ha bekapcsoltuk, dőlt belőle a forró levegő. Fázni viszont nem fáztunk.

Aztán itthon a szokásos csatornákon keresve kiderült - tényleg a "blend door actuator" lesz a hibás. A javítás viszont nem egyszerű - valahol a műszerfal mélyén ül a hibás alkatrész. Elvileg le kéne bontani az egész műszerfalat, hogy hozzá lehessen férni, ezért a szervizek - mivel elég sok munkaórát vesz igénybe a csere - valahol $800-1200 között vállalják a javítást. Ez kb. az 1/3-a az autó mostani értékének, tudván azt, hogy az autónak más baja is van és még lesz is, ennyit senkinek nem akartam kifizetni.

Más megoldás után néztem. Fórumokon írtak arról, hogy az anyósülés oldaláról, a légzsákot kivéve ki lehet imádkozni a hibás darabot és betenni egy újat. Valahogy így:

Az egésszel egy nagy bajom volt: ki kell vennem a légzsákot, ami egyáltalán nem veszélytelen feladat. Viszont az új alkatrész összesen $46, kb. ugyan ennyiből megvannak a szerszámok is. Elvileg egy napba kényelmesen belefér a munka. Ezt az utat választottam.

Májusban - ahogy arról már korábban írtunk - a "gyárból a tengeripartra" költöztünk. Nyugodt, vidéki életre vágytunk, amit meg is kaptunk. Én pedig egy kétállásos garázst az albérlethez.

20180610 212431

Miután kicsit berendezkedtünk, írtam egy listát a javítandókról. A két, legsürgősebben orvosolandó elem a fékek és a légkondi volt. Egyik este levettem a kerekeket az öreg hölgyről, hogy rálássak a fékbetétekre. Igen, sokat már nem várhatok tőlük, de a klímajavítást még kibírják. Így megrendeltem a cseredarabot. 

A javításra egy szombati napot lőttem be, mondván, ha bármi hiányzik, be tudjam szerezni. Pénteken szerencsém volt, délben el tudtam jönni a munkából. Hazaértem, átöltöztem és azonnal nekiláttam. Aznap a légzsákon akartam túljutni. Több helyen is olvastam, kössem le az akkumulátort, és hagyjam állni fél órát. Ezután biztonsággal kivehetem. Így tettem, a félóra pedig egy óra lett egy nem várt meetingnek köszönhetően.

20180526 115529

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem remegett a lábam amíg le nem tettem a földre az elvileg hatástalanított szerkezetet. Ugyanakkor örültem, mint majom a farkának, én naiv, azt hittem, túl vagyok a nehezén. 

20180525 184321

Másnap Gabi dolgozott, és mivel nekem szükségem volt az autójára ha bármi alkatrész vagy szerszám után kell menni, reggel elvittem a munkába, majd indult az alkatrészkeresés. Összesen 4 boltban jártam, mire sikerült használható szerszámokat találni - nem is annyira egyszerű már-már játék méretű racsnis kulcsot és hozzá "amennyire csak lehet rövid" crowa fejet találni.

Mindezt azért, hogy 3 darab csavart ki tudjak hajtani... az első könnyen ment, már amennyire könnyűnek lehet azt nevezni, hogy egy 2 cm hosszú csavart 1/12-edeket fordítva alig 30 perc alatt ki tudtam szabadítani. A második nehezebben volt - csakúgy mint a videón elég sokat ki kellett vágnom a szigetelő kárpitból, hogy hozzá tudjak férni a csavarhoz. Komolyan mondom, milliméterről milliméterre küzdöttem, minden kattanás a kulcson egy kisebb örömünnep volt a kb. 1,5 órán át tartó művelet során. Viszont a végére a három csavarból már kettő a kezemben volt!

20180526 115556

Itt látszik a szigetelésből kiszedett folt. Ekkor már 2 csavar kinn volt.

A harmadiknál jött a pokol - az volt ugyanis a legszűkebb, legelérhetetlenebb helyen. Simán, a légzsák helyéről próbálkoztam, de esélytelen volt onnan elérni. Kivettem a rádiót - arról az oldalról is hasonló szerencsével jártam. Ezt ismételtem felváltva egy darabig, hol az egyik, hol a másik oldalról támadva zéró sikerrel.

20180526 120316

Ezt a gondolatot fejlesztettem tovább: a kulccsal a légzsák helyéről indultam, a másik kezemmel pedig a rádió felől benyúlva próbáltam ellentartani, segíteni a kulcsnak. Semmi - egyetlen mozdulatot nem tudtam tenni, egy hajszálnyit sem tudtam a csavaron tekerni. Fordítva ugyanez volt.

Közben mindenemen folyt az izzadság, ordítottam és szidtam Johnt a Mercury-gyárból, aki inkább hamburgert sütött volna autógyártás helyett. A kézfejem 100 helyen leütve, az alkaromon pedig az ég tudja hány vágás lett, ugyanis a légzsák helyének a fémkerete minden egyes mozdulatnál éreztette velem: ebben az autóban még volt (és van is) anyag! Közben a fejlámpám is lemerült. Ez volt az utolsó csepp, akkor úgy éreztem, kitolom a garázsból, hozok egy kanna benzint és felgyújtom. Ugyan 3-4 óra szerelésnél ha járhattam, de legalább egy hétnek éreztem. Hogy lenyugodjak, felmentem ebédelni. A tele gyomor köztudottan megnyugtatja az idegeket, és mire a kávét ittam, már volt két tervem.

  1. Kimozdítom a helyéről a műszerfalat. Csakúgy, mint a videón mondák, valószínűleg 1-2 mm hiányzik, azzal meglesz.
  2. Nem érdekel az egész. Átfordítom a kapcsolót egy kulccsal "nyári" állásba elzárva ezzel a fűtést. Októberig jó lesz!

Az első pont nyert - a műszerfal tartócsavarjait meglazítva a térdemmel meg tudtam annyira emelni, hogy meglett a hiányzó milliméter, majd onnan lazítva, feszítve, kulccsal majd kézzel tekerve ki lehetett hajtani. Persze mindezt egy olyan guggoló majom pózban, ami során a térdemmel feszítem a mázsás súlyt, fél karommal az egész mélyén vakon turkálok és közben félig az ajtóban, félig az autóban vagyok. Talán a másik karommal kapaszkodtam. Vagy épp a kalapácsért nyúltam, hogy szétverjem az egészet. Mindenesetre a következő két napon eddig számomra ismeretlen izmaim kezdtek el fájni. 

20180526 120942

Végre kijött a helyéről! Persze még több kárpit hiányzik...

Viszont kijött a dög, ami azóta bekerült az idodába, azzal a címszóval, hogy itt a bizonyíték, nem nekünk van a legrosszabb munkánk. 

20180526 122600

Balra a hibás, jobbra a működő darab

A dolgok visszalegózása ezután már tényleg gyerekjáték volt - kb. 30 perc alatt minden a helyére került és jöhetett az indítás. Nem tudom, akkor izgultam-e jobban, amikor lekötöttem a légzsákot, vagy amikor a garázs előtt a 7 óra szívás után bekapcsoltam a klímát... bekapcsoltam, és végre nem fűtött! Otthagytam járva, visszanéztem 2 perc után, 5 perc után és végre az volt, amit vártam: ha felvettem a hőfokot, fűtött, ha letekertem, kapcsolt a klíma és dőlt belőle a jeges, sarkvidéki levegő!

Átöltöztem, összekaptam magam és Gabiért már Granny-vel mentem a munkába. Alan Jackson dalát valamiért jópárszor meghallgattam, amíg a könyvtárba értem.

20180526 163208

A javítás utáni tankolás. Emlékszem, nagyon boldog voltam.

A következő elem a listán a fékek javítása volt - a szokásos olajcserék során szóltak már: kopottak a tárcsák és a betétek is, cserélni kéne őket. Amikor megvettük is tudtam, a fékeken kell majd dolgozni. A csere viszont nem nagy dolog, a klíma sikerén felbuzdulva úgy éreztem, nem fizetek érte senkinek, megcsinálom én, 2 youtube videó után pedig szinte szakembernek éreztem magam.

20180608 212458

Igazából egy szombati napba is kényelmesen belefért a történet, viszont sem sietni nem akartam, se az egész napot a garázsban tölteni. Mellesleg sokkal lassabb vagyok, mint egy szerelő. És persze egy 10 éves, 170000 mérföldet futott autóban bármi előfordulhat.

20180608 212959

Elő is fordult - bár ez semmiség -  a jobb oldali nyergen az egyik csap elég nehezen mozgott. Rozsda viszont nem volt rajta, a porvédő gumi is ép volt így tisztítás után kapott némi kenést és ment minden vissza a helyére. Elvittem egy próbakörre, de azon túl, hogy belebotlottam egy garázsvásárba, ahol találtam egy asztal-székek-napernyő szettet a teraszra semmi érdekes nem történt. Illetve annyi, hogy az eladók épp felszámolták az életüket és belekezdtek a #vanlife világba. Ez viszont egy külön történet lenne...

20180608 212705

A hátsó fék egy héttel később újult meg, hasonló módon, még eseménytelenebbül. Se egy beragadt csavar, se egy elnyalt menet, semmi. Viszont végre beállítottam a kéziféket is - mostmár nem kell padlóig taposni a rögzítőfék pedálját, hogy megfogja az autót.

20180616 092755

20180616 093130(0)

Bár nem akartam, ennél viszont siettem - délután céges rendezvényre voltam hivatalos, ahova megígértem, egy kollégának, jöhet velem. Felesleges a belvárosba 2 autóval mennünk, parkolással szívni, itt lakik a közelben, felveszem, viszem. Az autópályán jártunk már, valahol a belső sávban amikor feldobta a szokásos kérdést: "Hogy telik a hétvégéd?" Mire én: "Autót szereltem eddig. A fékeken dolgoztam, 20 perce lettem kész. Még nem volt időm őket igazán kipróbálni!". Ott valahogy megfagyott a beszélgetés...

Ezzel a nagy szerelések egy darabig véget értek. Valamikor júniusban Gabi már elég sokat panaszkodott a Mazdában a klímára. Úgy voltam vele, ha már az egyik autón megnézem, rámérek a nyomásra Granny-ben is. A Mazdában kellett tölteni, a fehér hajó rendben volt. 

20180624 122336

Szintén ez az időszak volt, amikor átálltam az E85-ös üzemanyagra. Anyagi megtakarítást nem reméltem tőle (tudtam, hogy fel fog menni a fogyasztásom, ami be is jött: 15-16 mpg körül jártam városban) de azt reméltem, ha mást nem, egy tisztább üzemanyag-rendszert kapok a nyár végére. 

20180807 184437

 

20180807 170933

Ennek kapcsán beiktattam egy üzemanyagszűrő-cserét. Ekkor már bioetanollal jártam. Itt tanultam meg, ez tényleg elég agresszív anyag: az a kis mennyiség, ami a szűrőből kicsorgott pillanatok alatt eltüntette a gumikesztyűt az ujjaimról.

Apróság (bár annak tükrében, hogy kb. 2 liter folyadék fér csak bele, talán annyira nem is az), de az ablakmosó tartállyal is gond lett: folyton elengedte a bele töltött folyadékot.

20180807 163335

Kivettem, kitakarítottam, visszaraktam, de továbbra is csöpögött. 

20180701 112223 

Mivel csak a gumitömítéssel lehet gond, rendeltem egy újat. Vagyis rendelni akartam, csak pumpával együtt találtam. Ezt beszerelve a probléma megoldódott. 

20180807 165131

Az apróságok mellett egy hiba volt még, ami egyre jobban zavart: folyamatosan benzin vagy E85 szagot éreztem az autóban beindítás után, illetve a dugóban állva (vagyis bármikor, ha járt a motor, de nem mozgott az autó). Menet közben soha.

20180716 195023

Azt elég könnyű volt beazonosítani, hogy a motor felől jön, ott is a jobb oldali hengersorról. Közelebb szaglászva biztos volt, hogy az első két henger magasságában bűzlik valami. Látható nyoma viszont nem volt a tüzelőanyagnak. Csak a szaga.

20180807 193322

A legolcsóbb megoldásnak az tűnt, ha kicserélem a gumigyűrűket az injektorokon - 6 dollárból megvan a szett, alig fél óra alatt pedig a szerelés. Ezt is lett, eredmény viszont semmi.

Tovább kutatva a neten és a fórumokon többen az üzemanyag nyomás szenzort (fuel pressure sensor) okolták hasonló hibáért. Ezek mellett a második injektor gyanús volt - nyomokban üzemanyagot véltem felfedezni a külsején. Így mindkét alkatrészből rendeltem egyet. 

20180816 175509

A csere után este mentünk egy próbakört, megáltunk a tankkal egy tank mellett. Kiszálltunk körbejárni, járva hagytam a motort és a klímát is. Visszaülve masszív benzinszag volt az utastérben. Ez sem nyert. Viszont mintha jobb lett volna a helyzet. A gázreakció mindenképp javult.

20180816 202755

Tanknézőben a tankkal

Ekkor feladtam - ez az egész leírva ugyan rövid, de mire idáig eljutottam jópár motorháztető nyitáson, zseblámpás nézegetésen, csavarhúzós injektor-hallgatáson és szaglászáson voltam túl. Maradtam az E85 használatánál (annak kevésbé lehetett érezni a szagát mint a benzinnek), illetve a "Majdleszvelevalami!" hozzáállásnál.

A szagot leszámítva az autó működött, ment, tette a dolgát, mindig indult és magához képest meglepően jól fogyasztott. Épp egy nagy projekt után, egy magyarországi látogatás előtt voltam, semmi kedvem nem volt már ezen agyalni.

Persze, miután visszajöttünk, októberben egyre jobban zavart a dolog. Kiderült, hogy hiába "flex fuel" az autó, a hőmérséklet csökkenésével egyre kevésbé szerette az E85-tel indítást. Visszaálltam benzinre és ezzel visszajött a szag is, néha már fejfájásig ingerlően egy-egy reggeli dugóban. Mivel több ötletem nem volt, az éppen aktuális olajcsere során megkértem a szerelőket, nézzék meg, mi okozhatja a hibát. A válasz: ki kell cserélni az injektorokat tartó sínt (Fuel Injector Rail). Alig pár órás munka, alkatrész, tömítések összesen 909 dollár lesz. Akarom? Kicsit lefőttem, hittem is meg nem is, hogy ez a baj. Mindenképpen hallani akartam egy másik szerelő véleményét is - csak úgy mint a klímánál ez a kocsi értékének kb. 1/3 része. 

Annak ellenére, hogy a fórumokat már végigolvastam, újra nekifeszültem és a klub facebook-csoportját böngészve találtam egy ajánlást: a jobb oldali hengersor gyertyái szeretnek meglazulni. Ez az, ami még okozhatja a hibát. 

20181116 171616

Elég sok típust árultak ezzel a motorral

Másnap - minő meglepetés - itthonról dolgoztam. Azt hiszem vártam is valamilyen csomagot, de az igazi indokom az volt, hogy ebédidőben, hideg motornál nyomatékra tudom majd húzni a gyertyákat. Így ebéd helyett szerelős ruhát húztam majd lementem a garázsba. Ahogy kivettem az első gyertyapipát, tudtam, jó helyen járok, egyértelműen megvolt a szag forrása. A helyzet ugyanez volt a második és a harmadik gyertyánál is, a negyediknél viszont nem érzett semmi. 

20181116 170807

Szerencsésen letörtem az injektor csatlakozójáról a fogat, amit "szakszerűen", gyorskötözővel helyettesítettem :)

Ezt igazolta a nyomatékkulcs is: fordul, kattan - szóval tényleg nem voltak rendesen meghúzva. És ezzel végre tényleg megoldódott a helyzet (este, munka után pedig még a kertre is maradt időm)!

20181117 131213

Kb. ekkor volt az is, hogy a facebook market place feldobott egy hirdetést 4 Ford Mustang felniről. Méretben pontosan megegyeznek, állapotra jók, árban pedig ennyire olcsón még sohasem láttam 4 felnit. Átautóztam a város iowai oldalára, Council Bluffs-ba, ahol az eladó lakott. Megalkudtunk, elhoztam és bár igazán semmi értelme nem volt a vásárlásnak, nekem nagyon tetszenek az autón!

20181028 150423

Hiba? Amióta megvan, még csak egyszer dobott egy "check engine" hibajelzést, az én hibámból. Levegőszűrőt cseréltem és elfelejtettem visszadugni a szenzor csatlakozóját. Reggel kicsit döcögve, de beindult és amire kigyulladt a lámpa, már tudtam, mit rontottam el.

20180717 154337

A fenti javításokon túl egyébként csak olajat kellett cserélni rajta. Azt viszont elég gyakran - a gyári előírások 3000 mérföldenként javasolják. Ekkor mindig kap légszűrőt is (illetve legutóbb ez kimaradt a -30 fok miatt). Októberben az olajcserekor szóltak, a differenciálműben is kéne már frissíteni - ezt szintén a szervizben csináltattam meg.

Ezzel viszont a javítások végére értem. A 2018-as év kicsit húzós volt, mindazt, amit a megvásárlás óta terveztem hétvégente, részletekben csináltam meg. A fotók telefonnal készültek, Gabi lőtte őket. Ha kell, egyébként ő szokott segíteni, ő volt, akit az őrületbe kergettem a benzinszaggal, annyiszor kértem meg hogy szagolja körbe a motort. 

20181207 150211

Múlt év decemberében még összehoztunk volt kollégákkal egy találkozót Oklahoma City-ben. Az volt az igazi próba Granny számára: három napra mentem, Gabi dolgozott, szóba se jött, hogy Bedekót viszem.

20181207 160323

A pénteket road trip-nek szántam, lassan lecsorogtam OKC-be jópár a Roadside America weboldalon jegyzett látványosságot megnézve, miközben a hangszórókból Johnny Cash vagy Waylon Jennings szólt. Tényleg, az út előtt vettem bele egy bontott rádiót, az eredetinek a CD lejátszója nem működött. 

20181209 101853

Vasárnap visszaúton már a gyorsabb szakaszt választottam, így 7 óra alatt sikerült hoznom (megállókkal) a 460 mérföldet. 

20181207 160743

Igen, azt hiszem Granny kezd összeállni!

Ha tetszett a poszt, kövess minket a facebook-on, instagram-on is (ez utóbbin elég gyakran posztolok autókról)!

A bejegyzés trackback címe:

https://travelbug.blog.hu/api/trackback/id/tr7214301829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asszonypajti 2019.03.19. 16:18:49

Nő lévén, az asztal-székek-napernyő szett is érdekelt volna!

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2019.03.21. 04:08:29

@Asszonypajti: Nem gondoltam volna, bárki is kíváncsi rá! Semmi extra nem volt benne, 4 szék, asztal, napernyő, a bolti ár harmadáért. Bézs színe van a székek szövetének és a napernyőnek is. Ennek anyaga egyébként nyár végére elfoszlott, megadta magát. Az asztal fekete, fémvázas, üveglapos :)
süti beállítások módosítása