Hogyan éljünk túl 10 órát a 21. század egyik népszerű kínzóeszközén?

2016. február 26. - solkim001

8 éve utazok légi közlekedéssel. A nyolc év alatt 90%-ban hosszútávú útjaim voltak Magyarország és az Egyesült Államok között. Az Államokon belül utaztam már fapados járatokkal, viszont Európán belül semmi tapasztalatom nincs róluk. Hiába repülök már 8 éve, hiába lett már rutinfeladat egy utazás, átszállás, reptérváltás, a mai napig nem tudtam megszeretni a helyzetváltoztatás eme formáját. Értem és tudom, hogy napokról órákra csökkenti az utazás időtartamát (szombat délután megölelem a feleségem és elbúcsúzunk Austinban, vasárnap délután anyukám fogad paprikáscsirkével Magyarországon. Persze a két ölelés között eltelt 26 óra és már 10000 km-rel keletebbre vagyok. A hétfői magyarországi munkakezdés sem egy leányálom az időeltolódás miatt, de mégsem 5-7 nap az út hajóval az óceánon az egyéb közlekedési eszközökről nem is beszélve).

Ha nyaralni megyünk és időnk engedi még mindig szívesebben választjuk az autózást: tudom, simán 2-3 nappal tovább tart az út, de az már a kaland része: olcsó motelek, helyi ételek, egy-egy beszélgetés még ha csak a helyi benzinkutassal is valahogy jobbá teszi az utazás élményét.

DSC 4048

Tudom, nem kell mondani - nem lehet mindenhova autóval menni, repülni kell. Mi választottuk, hogy Amerikában élünk ami hozta magával azt is, hogy nem fogunk tudni mindenhova a végtelenbe nyúló aszfaltnyelven elutazni. 

Korábban már írtam a jegyvásárlásról és a reptéri tanácsokról, most viszont indulás előtt 3 nappal összeszedtem mindazokat, amik segítenek túlélni az utazás levegőben töltött 14-16 óráját.

Még indulás előtt érdemes utas- és csomagbiztosítást kötni. Én személy szerint nem bízom a lakatok és a reptéri fóliázások hatásában - olyan az, mint a homeopátiás gyógyszer: jó, amíg nincs bajunk. A biztosító viszont fizet, a szolgáltatástól függően akár már azért is, ha egy napot késik a csomagunk. Ez az, amin szerintem nem érdemes spórolni egy ilyen utazás során. Szándékosan nem írok konkrétumot: amikor még Magyarországon éltünk a bankkártyám mellé volt évi 2500 Ft-ért ilyen szolgáltatás, most a utazás napjára kötünk csak. Mást használunk mi, mint a cég, amelynél dolgozom és mást találtak meg nyáron sógornőmék az utazásukhoz, mint amit mi ajánlottunk volna.

IMG 20140920 214332

A légitársaságok indulás előtt 24 órával nyitják meg a lehetőséget a bejelentkezésre. A magam részéről ilyenkor mindig a számítógép előtt ülök, mert szinte biztosan felszabadul 1-2 jobb hely és be tudom biztosítani az általam kényelmesebbnek gondolt helyet. Mégis hova érdemes ülni?

  • Ablak mellé akkor, ha rövidebb útra megyünk. A kisebb gépek (pl. Boeing 737 vagy Airbus A320) repülési magassága alacsonyabb, így ezekből elég jó kilátás nyílik. A 2-3 órás úton sok időt lehet nézelődéssel tölteni.
  • Folyosó mellé már több indokot fel tudok sorolni. Nekem ez a kedvenc helyem, több szempontból is:
    • nem tudok aludni és sokszor fáj a hátam a repülőgépen, ezért amikor lehet sétálok, nyújtok vagy a hozzám hasonló pár utassal beszélgetek
    • elég gyakran rövid átszállási idővel sikerül jegyet foglalnom - ha a folyosó mellett vagyok 1-2 perccel korábban szállok le, és sokszor ennyin múlik a siker
    • egy picivel több helyünk van, mint annak, aki középen vagy ablak mellett ül
    • a tengerentúli járatokon általában üdítőt és snack-et tesznek ki a hátsó sor mögé. Fontos a folyadék utánpótlás, én rendszeresen hátrasétálok és ilyen helyről nem kell senkit megkérni, hogy kiengedjen.
  • Minél közelebb a szárnyak vonalához, mivel ott kevésbé fogjuk megérezni a légörvényeket. Van aki szereti ezt vagy nem érzékeny rá. Mi nem azok vagyunk. További érv emellett, hogy az ebédosztást a gép elejéről kezdik, vagyis itt még jó eséllyel mi választjuk meg, hogy csirkét vagy tésztát eszünk.

Elég jó segítséget ad a www.seatguru.com weboldal melyek a kerülendő székek (pl. mert nem lehet dönteni a háttámlát vagy közel van a mosdó). A hátsó soroknak azért megvan a maguk előnye is - a fent leírtak miatt többen választják az első osztályhoz közelebb lévőket, így néha előfordul, hogy felszállás után hátul egész sorok maradnak üresen. Ilyenkor érdemes helyezkedni, vagy már eredetileg ide foglalni annak, akit nem zavarnak a légörvények és a hajtómű keltette nagyobb zaj: így jó eséllyel több személyes teret szerez magának az utazás során!

IMG 20141210 124458

Még egy Jolly Joker hely - a vészkijárat melletti helyeknek általában extra nagy lábtere van, ugyanakkor ezek sokkal hidegebbek, mint a többi. Valamit valamiért!

Utaztam már úgy kollégával, hogy miután Düsseldorfból felszállva megkaptuk az ebédet, elaludt és New York-ig meg sem mozdult (ezt a visszaúton ugyanígy megcsinálta). Az átlagember azért nem ilyen és egy 7-10 órás repülőúton tényleg fontos, hogy sétáljunk, nyújtsunk, átmozgassuk a végtagjainkat. Ha lehetőségem van rá (vagyis van időm) az átszállások során keresek a reptéren egy nyugis helyet és végigfekszem 3-4 széken. Ha ez nem megy, akkor bármilyen vízszintes felületen, akár a padlón is - van az a fáradtság, amikor az ember már nem foglalkozik szabályokkal és normákkal és 10 vízszintes perc csodákra képes!

IMG 20150906 085317

Ha már írtam az ebédosztásról, legyen pár szó a kajáról is. A légitársaságok a jegy vásárlásakor lehetőséget adnak a vegetáriánus opció bejelölésére. Egyre jobban elhiszem ezekről, hogy jobb minőségűek, mint a nagytételben legyártott "chicken or pasta" vagy "chicken or beef" opció. Csodát ne várjunk, de kicsit jobbat ehetünk.

Még egy gondolat az étkezésről - utazás előtt (főleg ha az az első utunk) kerüljük a számunkra ismeretlen, szokatlan, fűszeres, zsíros, kétszercsíp ételeket. A szervezetünk hálás lesz érte!

IMG 20150906 183141

Ennyit az előkészületekről, nézzük mit viszünk magunkkal az utastérbe!

Erre nagyon kevesen gondolnak, de soha-soha ne induljunk útnak flip-flop papucsban, szandálban vagy egyáltalán bármilyen nyitott cipőben. Baleset esetén egy rendes, zárt cipő életet menthet, mert (jobban) megvédi a lábunkat a hőtől vagy a szúró-vágó dolgoktól. Más szavakkal leírva: tudunk futni az életünkért.

Szerencsére a balesetek meglehetősen ritkák, vagyis zárt cipő tanács ide vagy oda, érdemes könnyíteni magunkon azzal, hogy levesszük a cipőnket. Ám higiéniai okok miatt sem zokniban, sem mezítláb nem tanácsos a WC-re menni - nem részletezném miért, mindenkinek a képzeletére bízom.

Jöjjenek a vidámabb dolgok! Mi mindig kapucnis felsőben és baseball sapkában utazunk. Hiába lehet szabályozni a beáramló levegőt, mi mégis úgy érezzük, dől a fejünkre a hűvös, újrahasznosított levegő. Ez van, nem lehet ellenne tenni, viszont így öltözve kicsit javul a komfortérzetünk. A kapucninak van egy másik előnye is: ha aludni szeretnénk elég jó hang- és fényszigetelő sátrunk lesz belőle. A zajt tovább lehet csökkenteni füldugóval - pár gramm, nekem mindig van a fotóstáskámban (másik szál, de rendezvényeken is aranyat ér - nem süketülök meg a hangfalak előtt fotózás közben).

Egy 8-10 órán át tartó út unalmas lesz. A nagyobb repülőgépeken nézhetünk filmeket vagy hallgathatunk zenét a központi szórakoztató rendszerből. Ehhez a légitársaságok még fülhallgatót is biztosítanak, amik azonban 90%-ban borzalmas minőségűek - érdemes az útra egy saját fülhallgatót vinnünk. Ezen túl jól jöhet még: újság, könyv, játék a telefonunkon, saját zene vagy film a telefonunkon/tabletünkön/laptopunkon. 

IMG 20141210 195220

Én az előttem álló szombati útra 2 újsággal és a totalcar legutóbbi 2 Égéstér adásával készülök (direkt nem hallgattam eddig meg). A maradék időben pedig beszélgetek, filmeket nézek és próbálom túlélni a kb. 26 órás utazást. 

Legyen nálunk valami rágcsálnivaló is: müzliszelet, sós mogyoró mindig jól jön. 

Az utastérbe csupán 100 ml-es vagy ennél kisebb tartályban vihetünk fel folyadékot. Több tartályt vihetünk, de az össztérfogatuk nem lehet több, mint 1 liter. Ezeket pedig egy átlátszó, visszazárható zacskóban kell tárolni. Ezt nem szabad elfelejteni - úgyis megtalálják és kidobatják velünk. Kivétel azonban az üres ásványvizes palack: ezt átengedik az ellenőrzésen. Miért jó ezt tudni? Ha már átjutottunk az ellenőrzésen, újra feltölthetjük vízzel és nem kell a reptérten 2-4 USD-ért ásványvizet venni. Ez a trükk Európában is működik!

Már másodszor írok a vízről, de egy ilyen hosszú repülőút során tényleg nagyon sokat segít a következő napokban, ha hidratáltak maradunk! És még ezen a vonalon maradva, pont ezért érdemes visszautasítani az alkoholt, mivel az csak felsokszorozza a folyadékvesztést.

IMG 20140921 072211

Tekerj és töltsd a telefonod a brüsszeli reptéren

Még egy tipp: Amerikában vagy az Amerikába tartó gépeken az italokat már jéggel kínálják éppúgy, mint az itteni éttermekben. Az első úton még nem tudtam a varázsigét - NO ICE - így 2008-ban kellemes torokgyulladással landoltam. Mindenkinek az a tanácsom, hiába esne jól egy pohár jeges-cukros lé, kérje csak jég nélkül. 100%, hogy úgy is elég hideg lesz!

Hosszú útra indulva nálam így néznek ki a csomagok:

IMG 20160221 165727 

Az egyes légitársaságok szabályrendszere mindig eltérő, de egy nagy(obb) csomagot, egy kis(ebb) bőröndöt és egy laptop vagy fotóstáskát (mint személyes csomag) engednek meg utasonként.

A fotóstáskába kerül minden, ami a munkához és a hobbimhoz kell: laptop, headset, töltők, kamera, lencsék. Értékesek és törtékenyek, ilyeneket semmiképpen nem szabad a feladott csomagba tenni!

A kisebb bőröndben van a snack, fülhallgató, folyadékcsomagok, és 1-2 napi váltás ruha (póló, zokni és alsónemű) arra az esetre ha a feladott csomagom lemaradna.

Minden olyan dolog, amit felvihetek a gépre és az utazás során szükségem lehet rá ebben a két csomagban utazik. 

A nagy bőröndbe megy mindaz, ami nehéz, folyadék, egy heti ruha, ajándék, etc. (minden, ami a 2 kis csomagba nem kerülhet).

Sokan ajánlják az U alakú utazópárnát is - mivel én nem tudok aludni a gépen, nekem csak felesleges, plusz csomag. Ha meg mégis, akkor általában egy kis kabát van nálam. A szükség nagy úr, így lesz a kabátból takaró, kispárna, gerinctámasz vagy kabát...

Mi az a lista, amit még vigyünk? A teljesség igénye nélkül...

  • fogkefe, fogkrém
  • golyós dezodor
  • szemcsepp
  • orrcsepp
  • kézkrém
  • nedves törlőkendő
  • kézfertőtlenítő
  • zsebkendő
  • rágó vagy ropi (hogy ne duguljon be a fülünk a légnyomás-változástól)
  • papír és toll
  • szükséges gyógyszerek
  • és bármi más, ami megfelel a biztonsági előírásoknak és szükségünk lehet rá 

Végül pedig: öltözzünk rétegesen és kényelmesen, hacsak nem Budapestről Düsseldorfba megyünk reggel tárgyalni este pedig vissza, felesleges öltönybe bújni és nyakkendővel megfojtani magunkat. Ez már nem a repülés aranykora, a melegítő és a tornacipő sem meglepő egy interkontinentális járaton.

Mindig nézzünk körül mielőtt elindulunk valahonnan vagy leszállunk a gépről (ne hagyjunk el semmit) és hagyjunk a telefonunkban egy kis erőt, soha nem lehet tudni mikor lesz rá szükség.

IMG 20150906 085237

A legutolsó tipp: ne izguljunk! Főleg az első utazások során hagyjunk magunknak elég időt az átszállásra, figyeljük a hangosbemondót, figyeljük az utastársainkat és ne féljünk kérdezni! Az utazás egy kaland - fogjuk fel így az egészet!

Ha tetszett a cikk, kövess minket a facebook-on is!  

 IMG 20150907 072349

 

A bejegyzés trackback címe:

https://travelbug.blog.hu/api/trackback/id/tr538409006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.26. 13:22:02

Zárt cipőben jobban futsz az életedért. Jó meglátás, a többi rizsa.

brucellosis · http://londonzoo.blog.hu 2016.02.26. 14:18:02

bátorkodom megjegyezni, hogy a egy a320 vagy b737 nem fog feltétlenül alacsonyabban repülni, mint pl egy 747 vagy 380, az ablakból szerintem ugyanazt fogod látni. max a fel- és leszállás érdekesebb

Dr.Agon 2016.02.26. 14:38:20

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
Ha gáz van, és csúszdán kell elhagyni az utasteret, akkor le kell vetni a cipőt is, amennyire emlékszem a biztonsági oktatásokra.

A repülőn osztogatott fejhallgatón spéci kétágú dugasz van (legalábbis én még csak olyannal találkoztam), nem hiszem, hogy egyéb készülékekkel kompatibilis.

Egyébként jó kis összeállítás (bár néhol kissé szájbarágós), megszívlelendő tippek. Üres flakont én is szoktam magamnál tartani.

BűvösHármas · http://buvosharmas.blog.hu/ 2016.02.26. 15:20:59

Nyilván a bloggazda is úgy írja le a személyes tapasztaltait, ahogyan ő jónak látja. Mindenki annyit fogad meg belőle, amennyit szeretne. Ettől függetlenül nekem hasznos volt az írás. :) Köszi!

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.02.26. 15:55:13

@brucellosis: Egy Boeing 737 atlagos repulesi magassaga 30000 lab, az Airbus A380 gepe 43100 lab. A kulonbseg majdnem 4 km (3992.88 meter). Az utobbibol a felhoket lehet csak latni felulrol.

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.02.26. 16:05:55

@Dr.Agon: Tenyleg! LH es Brussels Air gepeken tenyleg volt ilyen, de ugy emlekszem egy ilyen atalakitoval kaptuk es tudtuk a sajatot hasznalni:
ecx.images-amazon.com/images/I/41FmegrCfyL._SX300_.jpg

Megmondom oszinten, en a cipolehuzasra nem emlekszek, de hetvegen igyekszem majd jobban figyelni!

A reszletek mindig nehez kerdes - probaltam ugy irni, hogy annak is hasznos legyen aki az elso repuloutjara keszul!

DarthVader 2016.02.26. 16:07:42

Én egy alkalommal mentem long haul járaton London-Detroit viszonylaton. 9 óra repülés, ablak mellett, mellettem egy idegen nő. A kabinnyomás ugyebár nagy magasságbal alacsonyabb, a bélgázok erre kitágulással válaszolnak. A szomszéd miatt nem reszkirozhattam, felugráltatni röstellettem, amikor pedig kijutottam a budira, pont nem kellett, és gyanúsan sok ideig se akartam bent lenni. Ugyhogy egész uton nem tudtam egy jóízűt fingani. Ember ritkán várja ennyire hogy Amerika földjére lépjen mint én akkor

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.02.26. 16:13:03

@BűvösHármas: Koszonom! En mindig azt mondom - ez csak egy velemeny, reszletes, de talan annak is jo, aki 2 het mulva eloszor repul majd!

mennyémá 2016.02.26. 16:19:26

@solkim001: B737-A320 is 37000 lábon repked még rövid távon is. a 380-ok meg ritkán mennek 40000 fölé. Tehát már B737-A320-szal is bőven az átlagos felhő magasság felett mész 11000+méter.
tehát utazó magasságon pont ugyanazt látod (A380-ból kicsit nagyobb szeletet a plusz 500-1000 méter okán)

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.02.26. 17:55:09

@mennyémá: Egy Boeing 737-800-as 45-60 max. percig tartja a repulesi magassagot, mivel rovidebb utakra jar. A tobbi idoben emelkedik-ereszkedik vagyis van latnivalo az ablak mellol.
Egy Boeing 767, 777 vagy a Dreamliner kb. 9 orat levegoben van, abbol nagyjabol 7-et a repulesi magassagan. A felhok szamomra 15 perc utan unalmasak.
A kisebb gepeken (737, a320) altalaban nincs monitor igy nem is jelzik a magassagot/sebesseget, viszont altalaban latom az alattunk levo varosokat az utazas soran - vagyis alacsonyabban utazunk.

Köldök_szösz 2016.02.26. 18:38:32

Hova a náthába mehet az aki repülővel 10 órát megy? Csak nem egy másik galaxisba?
Ha meg ezt még gyakran is teszi akkor valamit nagyon elrontott az életében.

mennyémá 2016.02.26. 21:06:42

@solkim001: maradjunk abban, hogy időjárás függő a felhők látványának ideje. ezen nem veszünk össze. felhő viszonylatban a legdurvább, amikor 5-600 méteren bemegy a tejfölbe és 8000+on kijön belőle. ez egy laza 15-20perc.
valamint az is kimaradt, hogy német légitársaságnál ne kérjen az ember kávét. mondjuk felébredni felébred tőle az ember, de nem a koffein tartalma okán

mennyémá 2016.02.26. 21:07:42

@Túrós: egy eu - usa nyugati part menet simán kiadja odafele

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.02.26. 21:24:23

@mennyémá: Akar a fene osszeveszni, en csak irom amit latok!

A kaverol annyit hallottam, hogy soha nem mossak ki az edenyeket, amiben fozik/tartjak. Nem tudom igaz-e, eddig inkabb megtartottam magamnak :)
Egyebkent eddig minden legitarsasagnal borzalmas ize volt, nem csak a nemeteknel!

cso zsi 2016.02.26. 22:05:14

@Túrós: Ha még csak 10-et.
"Ugorjál ki" Ausztrália keleti partjára. Ha jól összejön, másfél nap alatt odaérsz, és alig kell várni 3-4 órát az átszállásoknál.

Bret 2016.02.27. 00:09:53

9 órát? Budapest - Auckland viszonylat: 6,5 óra Dubai, 13 óra Brisbane, 3 óra Auckland - és ez a legrövidebb útvonal...

masada 2016.02.27. 09:43:24

Mi ez a cikk? Ezt most ugy ertsem hogy hetente ingazol Austin es Budapest kozott? Szombat bucsuzas, vasarnap paprikascsirke, hetfo munkanap....A cikk nem rossz de kerlek tisztazd mert en is gyakran repultem az usa-ba es lehetetlen a tul gyakori utazas, teljesen tonkretesz

StanLee · https://newsroll.net 2016.02.27. 11:38:24

En biztosan beszereznek egy olyan fejhallgatot, ami zajcsokkentovel van ellatva. Egyik munkatarsnak egy ilyenje volt: Bose QuietComfort 15 Acoustic Noise Cancelling Headphone. Nagyon draga, de ha az ember sokat es hosszan utazik, annak nagyon jol johet. En ilyet nem vettem magamnak, mert nagyon UFB vagyok, de iszonyat kenyelmes lesz tole az utazas. A Singapore Airlines business class-en mar ilyen zajcsokkentos fules jar, mindig orommel utaztam ott, mert nagyon jo hatassal volt a keves zaj.

A kajaosztas miatt erdemes az elejebe ulni a gepnek, a hatuljaban meg ha nem valami ultraoverbooked jaraton van az ember, sok hely marad. A legtobb esetben meg a maradekot is kiosztjak, ha megkeri az utaskiserot az ember - ertsd ha marad valamelyik kajabol bontatlan, akkor azt szivesen odaadjak, ha keri az ember. Volt ugy hogy hajnalban 3 adag kajat ettem meg, annyira ehes voltam :-). Amugy a kaja a legtobb esetben minden jaraton pocsek, jot meg sose tudtam enni, business class-on sem...

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.02.27. 15:29:25

@masada: Austinban elek es nem hetente utazom, csak SZAMOMRA tul gyakran. A mondat a paprikascsirkevel arrol szolt, mennyire osszement a vilag: szombat meg Austin, vasarnap Magyarorszag. A laptopomrol pedig barhonnan tudok dolgozni, csak neha az idozonak miatt fajdalmas.

Egyebkent nem mindenkit tesz tonkre - van olyan ismerosunk, aki 2-3 hetente ingazott.

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2016.02.27. 15:38:00

Egyebkent 2 ora mulva indulok, ugyhogy a tovabbi valaszokra varni kell kicsit! :) Orulok, hogy ennyien megosztjatok a tapasztalaitokat es ennyi kerdest kapok!

skrewdriver 2016.02.27. 16:26:45

@Dr.Agon: Kétágú specialis,de óvatosan be lehet dugni a sima jack dugót úgy,hogy mindkét hangszóró szóljon.
Amúgy néhány euro egy adapter a dutyfree-ben.

zseketto · http://azeletstmoritzban.blog.hu/ 2016.02.27. 17:04:04

@Túrós: FRA-EZE 13:55, DXB--MEL ugyanennyi, tobbnyire 380-800zal. Rettenetesen kurva sok ido ez mar, asszem 6 idozonanyo tavolsag.

Minden tiszteletem a blogironak h ezeket 10 oras temakat ilyen gyakran tolja!

Vannak kivalo bogyok amik kiutnek mig repulsz, sose probaltad? Egyik haverom fel a repulestol, es heti szinten repul ZRHbol minde iranyba 1-1,5orat...O ajanlotta, igaz nem vesz be sokat belole ilyen rovid tavra :D

zoli_ 2016.02.27. 17:14:40

A 737-es a320-as repülési magassága fl 410-430 körül van. Attól függ, mennyi üzemanyag és utas van benne. Minnél magassabban repül, annál inkább kevesebbet fogyaszt. A 737-esek elöző generációja tudott max 370-390 ig mászni. Ez meg attól függ, mennyire lehet felfújni a gépet, illetve a külső és belső légnyomás között mekkora lehet a különbség.

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.02.27. 17:39:38

Koszi mindenkinek a sok eszrevetelt, lajkokat, kovetest, jo otleteket! Nem is gondoltuk, hogy a tema ennyire sokakat megmozgat. A ferjem most indul ATX-bol, a blog facebook-oldalan megprobalja "eloben" (fenykepekkel) kozvetiteni az utjat.
Jo utat, biztonsagos megerkezest kivanunk minden Olvasonknak is!

Dr.Agon 2016.02.27. 22:46:11

@skrewdriver: Köszi, idő közben kiokosodtam. Pont ma láttam egy überprofi fejhallgatót (100 kHUF), amihez egyebek között repcsis 2ágú dugasz is járt.

szabob 2016.02.28. 18:47:06

@DarthVader: Pedig altalaban az ilyen tagulasi fing nem budos, ugyhogy siman tolhattad volna. Ha meg megis palpusztai szaga van akkor egyszeruen jo mergesen nezel az elotted ulore, mint ha o lett volna...

Tblog 2016.04.17. 06:05:29

Nekem borzalmas élmény volt a repülőút. És nem is 10 óra volt, mert a reptérre menni is időbe telt, meg várakozás, aztán leszállás és az átszállásra is várni kellett, aztán jött az óceán átrepülése. Gyötrelem. :-(